Subskrypcja
Wpisz swój adres e-mail aby otrzymywać informacje z naszego serwisu.

 
PL Lublin

Charakter projektu

Zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2004 r. w sprawie określenia rodzajów przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko oraz szczegółowych uwarunkowań związanych z kwalifikowaniem przedsięwzięcia do sporządzenia raportu o oddziaływaniu na środowisko (Dz. U. z dnia 3 grudnia 2004 r.) port lotniczy w Lublinie kwalifikował się do przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko. Z tego wzgledu stwierdzono bezwarunkową konieczność opracowania raportu oddziaływania.

Tło projektu

Miasto Lublin jest prężenie rozwijającym się ośrodkiem naukowym, przemysłowym i kulturalnym. Położenie we wschodniej częsci Polski, w niedużej odległości od granicy wschodnjej kraju i jednocześnie Unii Europejskiej stwarza dla Lublina niepowtarzalne szanse rozwojowe. Obserwowane w ostatnich latach inwestycje w strefie ekonomicznej świadczą dobitnie o strategicznej lokalizacjii tego miasta i o jego perspektywach rozwojowych. Budowa portu lotniczego jest dodatkową szansą i istotnym czynnikiem sprzyjającym rozwojowi miasta.

Rola ECOPLAN

Nasza firma od samego początku uczestniczyła aktywnie w procedurze lokalizacji portu lotniczego w Świdniku. Jeszcze w 2007 roku opracowaliśmy pierwsze prognozy oddziaływania akustycznego pierwszych koncepcji zagospodarowania portu lotniczego. W tym czasie rozważano koncepcje budowy pasa startowego w obrebie istniejącego lotniska PZL Świdnik. Opracowaliśmy także prognozy oddziaływania akustycznego dla kolejnych wariantów lokalizacji, aż do wariantu ostatecznego.

Raport oddziaływania na środowisko opracowany został w konsorcjum z Polską Akademią Nauk, Instytutem Ochrony Środowiska w Krakowie. Instytut Ochrony Środowiska odpowiedzialny był za zagadnienia związane z przyrodą ożywioną, a nasza firma realizowała zagadnienia zwiazane z oddziaływaniem akustycznym portu, emisjami zanieczyszczeń atmosferycznych, gospodarką wodno-ściekową i odpadową, a także z zagadnieniem promieniowania elektromagnetycznego.

W końcówce roku 2009 spotkaliśmy się także z mieszkańcami dzielnic i osiedli sasiedujacych z terenem planowanego portu lotniczego. W czasie spotkania wyjaśniane były wszelkie wątpliwości i obawy zwiazane z potencjalnym oddziaływaniem portu lotniczego - głownie obawy wiążące się z hałasem od startujących i lądujacych samolotów.

Korzyści Inwestora

Port lotniczy jest inwestycją która może budzić wiele wątpliwości i obaw - przede wszystkim tej częsci społeczeństwa która na oddziaływania będzie narazona bezpośrednio. Podstawową korzyścią jaka wynikła z procedury oceny oddziaływania na środowisko była możliwość zminiamlizowania wpływów środowiskowych inwestycji poprzez ocenę róznych wariantów i wybór najlepszego. Drugą istotną korzyścią było zapoznanie społeczeństwa z prognozowanymi zagrożeniami oraz stworzenie możliwości dialogu prowadzacego do osiagnięcia kompromisu. Przeprowadzenie procedury, opracowanie raportu, jak też konsultacje społeczne niewątpliwie przyczynia się do szybszego pozytywnego zakończenia planowanej inwestycji.

Inne informacje

Aktualności
GPH 2010, woj. dolnośląskie

Realizujemy pomiary hałasu komunikacyjnego na terenie województwa dolnośląskiego.


Generalny Pomiar Hałasu 2010

Realizujemy badania w ramach Generalnego Pomiaru Hałasu 2010 na terenie województw lubuskiego i zachodnio-pomorskiego.


IAIA 2010, Geneva

W dniach 6-11.04 zakończyła sie konferencja IAIA w Genewie.


 
Podstrony:  1  2  3  4  5 
 
 

n4CMS by new4mat.com © 2009       Administracja